Snabbinfo

ECT

Easy Cooperation Tool

  • Att-Göra
  • Anteckningar
  • Händelser
  • Kalender
  • Kontakter
  • Konton
  • Order
  • Produkter
  • Fakturor
  • MPS
  • ... och mer kommer

Synkronisering

  • Outlook
  • Visma Administration
  • Egna System
Prislista
Paket Pris
Bas 0:- / år
50 1 200:- / år
400 3 600:- / år
1 000 6 900:- / år
10 000 10 000:- / år
 Obegränsad 20 000:- / år
   
Tillägg 400:- / tim

samtl. priser exkl. moms
uppdaterade 2009-05-01

Utvecklingsplan

ECT = Easy Cooperation Tool, dvs enkelt samarbetsverktyg, är ett skalbart system med data i fyra dimensioner. Ägare, Utförare, Objekt och Tid. Genom att koppla information, dvs objekt, till ägare, struktur och kronologi, går det att spara, och spåra och samarbeta. Dessutom uppnås många synergier, genom att information samlas och kan utökas. Det svåra är egentligen att begränsa strukturen.

ECT används av flera kunder redan idag bland annat genom webb-publicering. Hela denna webbplats är uppbyggd av ECT, liksom alla våra kunddata, domäner, webbplatser. Våra kunder publicerar sina webbplatser direkt ur ECT. Basen bygger på en relationsdatabas, med ett programmerat tillgångsgränssnitt avsett för optimal prestanda, portabilitet och säkerhet.

Utvecklingen av ECT är en ständig process, för framtiden. Tack vare våra erfarenheter från över två decenniers datorbyggande vet vi mycket väl vad som behövs, vad som är "lull-lull" och vad som gör system användbara. Vi är övertygade om att framtiden är enklare, genom att koncentrera och sy samman olika system - varför synkronisering är en central funktion i systemet och åtkomst genom standardiserade gränssnitt som webben nu äntligen börjar bli på allvar.

Vår förhoppning är att släppa in alla våra kunder att använda ECT före Jul 2009. Alla registrerade kunder till webbhotellet kan då själva lägga upp kontaktinformationer, dela att-göra listor och anteckningar med kollegor, och framförallt hantera sina domäner och e-postkonton. Fram till dess att lansering sker, ger vi enbart åtkomst till systemet för utvalda kunder som kan hjälpa oss att påtala systemets fulla potential.

Söker du något särskilt?

Vi tar tacksamt emot utvecklingsuppdrag som kan göra att ECT anpassas efter just dina önskemål. Exempel på önskemål ligger normalt utanför de stora standardiserade paketen som Hogia, SPCS m.fl. Det innebär konkret att vi i utvecklingsprocessen gärna åtar oss att utöka funktionaliteten nu i ett tidigt stadium av exempelvis definitionen: Vad är produktdata?

En produkt eller försäljningsartikel är oftast definierat av ett nummer och ett namn. Men, det kan vara mycket mer. Just därför har vi definierat, färg, storlek, vikt, m.m. och något vi kallar huvudartikel. Just för att man ska kunna visa upp en huvudartikel med varianter av samma artikel som en förteckning. Ytterligare ett fält är motsvarande artiklar och ett annat är tillbehörsartiklar.

Produktdata kan dock vara otroligt mycket mer. Sökbarhet är givetvis viktigt. Väljer vi egenskaper för akvariefiskar, så är det inte alls samma sorts egenskaper för elektronik. Artikeldefinitionen behöver således innehålla valfria element - varför vi nu är i begrepp att införa en dynamisk mall för produktegenskaper utöver de som standardmässigt kan definieras (enhet, namn, nummer m.m.).

Kontakta oss via telefon, 046-190430, om ni är intresserade av möjligheten till anpassningar av ECT så att det passar Er verksamhet.